Lördag

2 kommentarer
Det är lördag och jag väljer att umgås med vänner istället för att åka till mamma. Jag känner mig som en dålig människa för det. Men jag orkar inte med att hon gråter och är rädd. Det låter elakt men jag klarar inte av sånt om jag inte måste och nu har andra tagit fixarrollen.
 
Sist jag var där på veckan hann jag gråta 3 gånger då mamma grät. Det är tungt mentalt. Då är det lättare att sticka huvudet i sandel Fel - jag vet.
 
Men det går framåt. Det är som sagt var stabilt och hon kan använda en arm/hand nu. Hon sitter då i stol på hjul och kan inte röra sig på egen hand. Får hjälp med allt just nu. Orolig för framtiden vilket gör just att hon gråter och är rädd.
 
Så vad gör jag istället? Jag träffar syvänner och går någon timme på mässan och därefter lite mat. Jag hoppas det blir trevligt så jag får annat att tänka på.
 
 
 
1 MariaG:

skriven

Tror det är ett måste att välja bort det jobbiga ibland, just för att orka med, hoppas du trots allt kan slappna av och njuta en stund!

MariaG

Svar: Så är det M. Jag måste hitta balans igen på alla sätt.
Frk M

2 Mia:

skriven

Du är inte dålig människa. Du måste göra annat ibland
för att orka själv. Se till att koppla bort för en dag och samla
kraft. Trevlig dag och helg! Kram

Svar: Tack, kraften är nog rätt utebliven efter igår. Känns mer som att jag blivit överkörd av en ångvält... det sista glaset skulle ha undvikits så hade det varit fullt med energi i min kropp.
Frk M