Snurrigare än snurrigast

Kommentera
Igår fick vi en driftstörning. Vi dök och kom upp och vi dök igen på ett av våra viktiga system.
 
Leverantören skakade fram tekniker snabbt. Bra!
Leverantörs tekniker kunde inte göra något remote och han var Göteborgsplacerad. Sämre!
Ny tekniker i Stockholm ringer och inte han kunder göra något remote. Oj vad konstigt!
Tekniker i Stockholm vill gå hem och säger jag kommer imorgon. Oj oj oj!
 
Dialog om jour:
Kund (jag) begär jour enligt avtal.
Tekniker gäller inte detta!
Kund harklar sig och säger det framgår inte av avtalet.
Tekniker vi ses imorgon kl 8.
Kund går hem med dålig känsla i magen.
Ring ring ring... (kl 22).
En röst säger vi kommer inte in.
Jag eh ok... vem är du och var är du?
Rösten vi är här och ska fixa era problem med systemet.
Jag eh ok... jag får ringa vakten och säkerhetschefen för ni skulle ju inte komma.
Tekniker ringer och säger att allt fungerar.
 
Jag undrar vem som betalar den här utryckningen...