Återinför dagens måbra

Kommentera
Jag går in och jobbar en vecka nu innan jag har min sista semester vecka. Det känns både och måste jag säga.
 
Min semester har använts mycket till funderingar då senaste året varit ohållbart och det inte funnits balans i livet på något plan. Mamma på sjukhus och nu endast palliativ vård, ett kraschat förhållande med dödsstöten 2 dagar efter att jag ringt runt och letat efter mina föräldrar på sjukhusen (jajamen vilket stöd va!?), jobbet som eskalerat ännu mera och jag ibland gjort 7 timmar i veckan även om 55-60 varit normalt. Vänner, träning, kost, sömn, fokus på mig har uteblivit i stort sett och behandlingar och resor har används för att sippa luft. 
 
Så kan jag inte ha det framåt. Jag kan inte säga att jag kommit fram så långt i mina funderingar. Nycklar har jag så det räcker och blir över men att använda dem är inte lika lätt. 
 
Till att börja med så återinför jag dagens må bra. Stort som smått!
Det kan vara att gå och träna, komma iväg från jobbet i tid men också att unna sig saker till mig som behandlingar eller en stund med ett magasin. 
 
Hur skapar ni balans i livet? Hur prioriterar ni och får er att känna att ni ändå är bra?