Hur gör ni era bananpannkakor?

4 kommentarer
På instagram såg jag så fina bananpannkakor. Fick recept... 1 banan  1ägg och mixa på med stavmixer så det kommer in luft. De blev goda men jisses så svåra att vända och inte alls så fina som på instabilden. Kanske gjorde jag dem för tjocka.
 
Hur gör ni era?
 
 
 
1 Fanny Kvist:

skriven

Jag har i 1 msk mjöl, kokos eller fiber x också för att dem ska bli lite fastare :D

Svar: Tack för tips. Smaken var riktigt god så jag ska experimentera lite :)
Tack för din kommentar!
Frk M

2 Sanna :

skriven

Har aldrig gjort sånna ... Fick recept på kesopankakor dom var goda :)
Hoppas du får en underbar lördag !!
Kram

Svar: De var riktigt goda så prova gärna!
Frk M

3 Cia:

skriven

Jag har ibland lite bakpulver i. Då blir de fluffigare och mer lättvända. Och så strör jag lite kokosflingor som får rostas i smöret i pannan innan jag häller i smeten. Det blir jättegott!
Cia

Svar: Fluffigheten får jag till med stavmixern men kanske bakpulvret hjälper till att hålla ihop dem. Fick tipset att steka i kokosolja också. Jag börjar med det och sen testar jag kokosflingorna innan jag lägger i bakpulver. Planen är klar :) Smaken tycker jag är supergod så jag fortsätter experimentera!
Frk M

4 Marike Ahlgren:

skriven

Jag har läst 2 ägg och en banan.. men aldrig testat själv så vet inte om det blir bättre eller lättare..

Svar: Jag har ganska små bananer så jag tror att om man köper stora bör man nog ha två ägg.
Tack för din kommentar!
Frk M