Vad används concealer & concealer borste till?

3 kommentarer
En concealer används för att täcka partier man vill täcka, tex mörka skuggor under ögonen, rodnader, blemmor etc. Concealer är dryga så ska man köpa ska man satsa på en riktigt bra sådan. Jag använder själv concealern cover all mix från Make up Store. Den kan bla köpas här.
 
 
 
Den är högpigmenterad och neutraliserar. Gul minskar rödheter. Orange blåaktighet som tex under ögonen. Den Beigea används för att ljusa upp de övriga. Bäst applicerar man med fingrarna tycker jag men när jag tar helst upp concealer med pensel först och duttar ut lite i ansiktet.
 
KICKS  Professional Concealer Brush
 
 
 
1 Sanna:

skriven

Bra tips !!!
Och bra förklaringar !!!!
Hoppas din torsdag blir bäst !!
Kram

Svar: Tack! Tyvärr blev torsdagen en riktigt skitdag
Frk M

2 MariaG:

skriven

Aha, då förstår jag, inget jag använder mig av, kanske man borde?
Tack för bra förklaring!
M

Svar: Borde avgör man själv - helt å hållet :)
Frk M

3 Mia:

skriven

Jag är flitig användare av concealern ovan. Den vita kan man även använda på ögonlocket för att ögonsguggan inte
ska trilla av, när man tex blinkar...

Svar: Helt rätt. Jag föredrar däremot en annan produkt där från urban decay. Rekommenderas varmt :)
Frk M