Matkontroll v 1

3 kommentarer
Nu har det gått en vecka då jag skärpt till maten. Jag har i och för sig fuskat med lite vin men förövrigt har jag ätit 2 + 2 samt att jag skött träningen med 1 pass om dagen frånsett första dagen.
 
Viktresultat: -1,3 kg
 
Ja, bättre svarar inte min kropp vilket gör att detta är segt. Många gånger läser man om andra som tappar flera kilon första veckan även om det då är mest vätska. Vore kul att kunna se en sån skjuts men nej. Det är bara acceptera hur min kropp fungerar.
 
Vad som är lite surt är att jag de senaste 3 dagarna har haft + på vågen och har på dessa gått upp 0,5 kg. Kan bara hoppas att det har med mensen att göra och jag nu tar ett rejält skutt nedåt sedan. Sådant svarar min kropp väldigt bra på på gott och ont. Inte kul när man känner sig som en sprängd flodhäst.
 
1 Mia:

skriven

Men det är ju jätte bra att gå ner1kg på en vecka.
Jag gick bara ner 0,5kg men jag tror att min Stjärndag
förstörde lite för mig. Men bättre än inget. Jag har sedan
mina många år med bantning ändrat uppfattning om det här
med viktnedgång. Bättre är det att gå ner lite för att hamna på
en mer varaktig nivå. Man blir gladare i längden. Good work! Go girl! Skickar massa pepp! 😊

Svar: Ja fast vi äter så olika kost/dieter så jag borde rasa tycker jag :/ Men jaja jag håller i grunden med dig att det är bra :) Bara så attans otålig då det bara smällt till när det gått uppåt.

Tusen tack för pepp. Nu kör vi en vecka till va? :)
Frk M

2 Lena:

skriven

Tror det handlar om hur mycket man väger innan man kör en rivstart också.
Jag väger säkerligen betydligt mer än du och därför är det lättare att tappa 3kg vätska. Typ ;)

Svar: Kanske är det så. Jag missunnar ingen viktnedgång på något sätt men jag kan bli frustrerad då jag rör på mig, är strikt (även om jag denna gång fuskat med vin) etc.
Vill bara kunna skaka av mig lite vikt :)
Frk M

3 Cia:

skriven

Fint med ett kg tycker jag. Vi har ju inte en massa att bli av med nuförtiden. Bra jobbat!
Cia

Svar: Ja, jag är inte missnöjd. Nu är det vecka 2 som gäller så bara köra vidare :)
Frk M