Boktips

En kommentar
Igår lyssnade jag färdigt på en bok. Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran. En ritkigt underhållande bok måste jag säga fast lite tjatig. Hade den varit kortare så hade den fått högre betyg. 
 
Det är en självbigrafi och man kan även kalladet för ett manifest skulle jag säga. Hur vi än gör så räcker vi liksom inte till och villkoren med männen är så olika i vad vi gör och tycker och tänker. Vad berättigar tex att fråga kvinnor inte om vi ska ha barn utan när? Det frågas sällan männen. Åtminstone inte i samma situationer. Å det här med könshår och annan kroppsbehåring... ja det ska vi inte ens tala om här. (Även om jag tillhör dem som tycker less is more...)
 
Som ljudbok är det Rachel Molin som läser boken. Underbar uppläsare måste jag säga med sin behagliga röst.
 
Boken får 3 FrkM av 5 möjliga.
 
 
 
1 Susanne:

skriven

Tack för tipset.

Svar: Det var så lite så
Hoppas du får en bra semester.
Frk M