Vad gör ni med era pengar som "blir över"?

5 kommentarer
Sparandet ligger i topp bland svenskarna och där är jag ense sen avviker jag från listan med att fokusera på resor och behandlingar/träning typ wellness kanske vi kan kalla det. Kläder och skor är också en stor utgift men inte så stor som den skulle kunna vara i och med att jag mestadels shoppar i NYC.
 
Hur ser er 5 i topp ut?
 
 
 
1 kolonilotta:

skriven

Vi har precis betalat våran utlandsresa till nästa jul så här blir det inget över den här månaden! ;)
Men helt klart värt det!
Kram!

Svar: Å vad härligt det låter. Vart ska ni?
Frk M

2 Susanne:

skriven

Mina pengar som blir över går till resor.

Svar: Älskar resor. Det är en av mina prioriteringar också!Nästa London :)
Frk M

3 MariaG:

skriven

Fnissar lite, du går verkligen igång på var folk gör av sina pengar :-D
Vi sparar, och lägger på bilar, semestrar, sommarstugan, ombyggnader osv.

Men många får nog inte så mycket pengar över, ser på lyxfällan emellanåt och blir mörkrädd över hur folk bär sig åt, bokar resor på lånade pengar :-O och köper de mesta med hjälp av telefonlån, undrar hur folk tänker??

MariaG

Svar: Mycket handlar om prioriteringar oavsett mängden. Jag har haft alla olika plånböcker i mitt liv men visst är det lättare att säga att det handlar om prioriteringar när man har pengar.
Jag borde lägga mer på ombyggnader eller rättare sagt renoveringar.
Frk M

4 Sanna:

skriven

Vi lägger det mesta på renovering, så det känns aldrig som vi kan spara ngt vilket man borde..men borde väl se huset som ett sparande i sig kanske :)
Kram

Svar: Jag borde lägga mer på renovering. Det är inte pengarna som styr utan att jag måste ha hantverkare och då engagera mig... usch
Frk M

5 anette:

skriven

Så skönt, det behöver jag inte tänka på. Här blir aldrig några pengar över ;) Men visst sparar vi en del också. Kram Anette

Svar: Spara är nr 1. Sen reser jag mycket och skämmer bort mig med behandlingar.
Frk M