Det är ingen hemlighet

5 kommentarer
Det är ingen hemlighet att jag inte mår bra just nu. Jag kämpar på alla sätt.
 
Efter att fokus varit på flera privata händelser med bla mamma och att jobbet bara eskalerar istället för att kommer i balans så hittar jag inte tillbaka eller mig själv.
 
Jag har funderingar på att byta jobb och ibland också på att flytta. Men det senare troligen inte så allvarligt.
 
Nu är det långhelg och jag hinner jobba ikapp lite. Kanske känns det bättre sen.
 
Idag blir det i alla fall två positiva saker på listan. Hämta pass och att jag har okad fönstertvättning :)
Det där med fönster har jag aldrig förstått mig på hur man får rena... så bäst att ta hjälp.
 
1 Ting:

skriven

Hoppas verkligen du får vila lite i helgen.
Jag hade planer på att putsa våra fönster men jag orkar inte.
Kram!

Svar: Tack jag försöker varva lite av allt för att må bra. Jobb, vila och aktivitet.
Fönsterputs kan jag inte med. Blir bara katastrof av det. 350 kr betalar jag efter Rut och det är det värt hundra gånger om. Lycka till med dina fönster och krya på dig :)
Frk M

2 Anonym:

skriven

Hej M! Nu är jag tillbaka och har själv gått igenom en kris. Vi människor klara så ofantligt mycket men tveka inte att ta hjälp. Kram o vi hörs :) / Malla

Svar: Malla, vad glad jag blir. Hoppas du mår bättre nu.Visst är det ofattbart vad vi klarar av! Men just nu försöker jag hitta stigen igen :)
Frk M

3 Susanne :

skriven

Hej vännen!
Vet inte allt du går igenom.
Och hoppas verkligen att du mår bättre snart!
Försök att vara stark, luta dig på människorna som finns i din närhet och ger dig positiv energi.
Dom har stor betydelse när man mår dåligt!
Det låter verkligen som du behöver det nu!
Du ska veta att jag tänker på dig!
Tycker absolut att det låter som om du borde fundera på att byta jobb innan du går sönder helt av stressen.
Lova mig att du tar hand om dig! ♡
Stor varm kram!
Susanne


Svar: Mycket är bra också på jobb. Nu verkar det dock eskalera ytterligare så jag ser ingen annan utväg om det verkligen inträffar. Svårt när man egentligen inte vill byta.
Frk M

4 MariaG:

skriven

När man läser om hur stressigt du har det på ditt jobb förstår jag mer än väl att du har funderingar på att byta! Det är inte meningen att man ska ha det så!!
Hoppas du hinner ta igen dig lite på denna ledighet och orkar med!!
kram

Svar: Det är så mycket som är bra också som gör att jag hela tiden hoppas på att det ska förändras. Nu verkar det dock bli ännu fler timmar att hantera så jag får se. Slår det ut ser jag ingen annan utväg än att byta.
Idag har jag i alla fall bokat trevligheter i London i september :)
Frk M

5 MariaG:

skriven

Åhh dessa underbara efterlängtade resor, de som gör att man orkar ett tag till!!
:-D

Svar: Precis. Då laddar jag om för att orka ett tag till. Skulle vilja lära mig att ladda om även på hemmaplan. Det känns ibland som att jag "flyr".
Frk M