Filmtips! - If only

2 kommentarer
Vaknade tidigt idag så började med att titta på en film samtidigt som jag intog frukost och morgonkaffet. Såg If only på Netflix som jag kan rekommendera. Den ger lite eftertanke även om jag tycker filmatiseringen kunde varit mycket bättre.
 
Jag kan känna igen i version 1 (ni förstår om ni tittar på filmen). Bara att jag hadje inge förtvivlad man vid min sida utan en som valde att inte ens komma till sjukhuset de gånger jag varit på väg att dö för några år sidan. (De som hängt med ett tag vet ju att jag är lungsjuk men idag lever bra med mediciner och ser inget som kan hindra mig direkt.) Kanske är det därför också som jag känner för filmen...
 
FIlmen handlar om en ung affärman vid namn Ian som sätter jobbet före allt och skjuter undan relationen med sin flickvän Samantha och även känslorna att känna. Han får dock chansen att leva om en del av sitt liv...
 
Den får 4 FrkM av 5 möjliga så här som en lördagsmorgonfilm.
 
If Only (2004) Poster
 
1 Gemsofmylife:

skriven

Önskar dig en härlig helg finaste !!!
Hmm blir ledsen att höra att ngn gjorde så mot dig när du mådde så dåligt han kanske var livrädd :( ????
Stor varm kram till dig finaste och tack för filmtipset
Jag älskar franska filmer och den bästa jag vet just nu är En oväntad vänskap har du inte sett den är den verkligen värd att se !!
En film man blir glad och även känslomässigt berörd av !!
KRAMISAR Sanna

Svar: Nä det handlade nog tyvärr inte om rädsla... jag vet idag inte vad jag ska tro.
Tack för filmtipset. Kollade upp den igår och ska se den. Imorse låg den inte tillfälligt på Netflix så hoppas den kommer åter. Den fanns där igår.

Kram och ha en fin dag.
Frk M

2 Susanne:

skriven

Dn började att titta på idag från sjuksängen, men somnande i mitt feberrus, men ska absolut se om den.

Svar: Gör det när du orkar följa med handlingen. Krya på dig!
Frk M