Klyschor

En kommentar
Det är måndag och just idag på måndagar kan man läsa många klyschor på olika bloggar. Ny vecka, nya möjligheter etc
 
Jag ser bara inte fram emot veckan. Min tf chef har skapat ångest i sitt sätt att agera på ett sätt som jag då funderar på om jag ens ska vara kvar. I fredags var det 3:e "kunden" på kort tid som vände sig till mig om dåligt bemötande från honom vilket inte är bra. Jag förstår det bottnar i hans stress men det är långt ifrån bra. 
 
För egen del så håller jag på att rekrytera en tjänst som jag sedan måste låna ut direkt på 50% till en verksamhet som väntat hela året på två hela resurser... ja den ekvationen går inte ihop. Mission idag är att nå referenserna för att sedan landa erbjudandet och sen faktiskt erbjuda jobbet. Jag har svårt att se att vi går i mål då jag inte har möjlighet att erbjuda marknadsmässiga villkor men jag försöker hålla hoppet uppe. 
 
I helgen hade jag en mycket lugn helg. Lördags blevdet promenad och träning. Igår träning och filmmaraton. Så längesedan jag såg film i lugn och ro och kunde koppla av. Kanske för att förra veckan såg ut som den gjorde med middag med kompis och sen två dagar kurs utanför arbetet.
 
 
1 Gemsofmylife:

skriven

Men vännen måndag är alltid måndag :( men du ska inte behöva känna så för att gå till jobbet det om ngt bryter ner en …
Tycker du borde titta på nytt jobb det är som sagt ingen som tackar dig när du bryts ihop !!
Vad är det du jobbar med ??
Vet du att börja varje måndag med att se tillbaka på bra saker veckan innan har hjälpt mig med måndagarna :) Låter som en klyscha det med men värt ett försök sötis
Stor Kram och hoppas att du stod ut måndagen
Sanna

Svar: Måndagen passerade i ett rasande tempo och efter ett kort bad då jag kom hem så hade flyt till 21.30 i jobbet då jag stängde ned och tog kväll.
Jag jobbar som chef inom en område som inte rör sig så mycket. Men jo jag vet att jag borde byta men trivs med min grupp och jag vill tro att detta ska lösa sig.
Frk M