Gråtfärdig

En kommentar
Jag blir helt gråtfärdig då jag ser bilderna som manglas ut i media. Nu får banne mig europa visa vad vi går för och faktiskt samarbeta. Det här är så omänskligt så det inte är sant.Snart på gränsen att vi bidrar till folkmord.
 
 
 
 
 
1 Susanne :

skriven

Såg det där på instagram!
Riktigt hemskt!!
Och inte känns det som lilla jag kan göra nått åt det heller! :(

Svar: Just nu är många organisationer på plats. De behöver olika sorters stöd och det finns mycket om dem i media. Men jag tror också att det hjälper att man säger ifrån och visar engamang tex i sociala medier som här kan användas till något väldigt bra genom att bli ett påtryckningsmedel. Sen tror jag också att det inte räcker utan eu måste organisera sig för att tillsammans klara av att ta emot flyktingströmmarna då det är många många som är drabbade. Så inte tiga tyst, hjälp på plats, hjälp här skulle man kunna sammanfatta det. Det är i alla fall min syn.
Frk M