Hoppsan så blev man med renovering

En kommentar
Igår har jag en köksnisse hos mig som jag skrev om tidigare. Jag har ett gammal 50-tals kök platsbyggt på väggar med "skitbetong". Att riva det är att riva väggarna... Killen som var här jobbar på en firma som både gör om och renoverar och hans bedömnnig var att behålla stommarna men fräsha upp dem. Jag gick på det, rätt eller fel.
 
Nu fick jag lite pyssel för även om firman gör mycket hamnar man lite i koordinering, måste koppla ur dumt dragen el, välja kakel och få hem det eller be kakelsättarenfixa det för att inte tala om att rensa och packa ihop köket :o
 
Förutom det som denna firma gör vill jag ha en upp en fläkt och installerat en bänkdiskmaskin... då måste jag också införskaffa dem...
 
Jag som har så mycket tid... ajaj men hej å hå nu blir det äntligen av... lovar att allt blir ett lyft och jag försöker ha lågförväntan då de gamla stommarna blir kvar. 
 
 
1 kolonilotta :

skriven

Va spännande! Men jobbigt! :/
Vi har fortfarande inga uttag eller belysning under skåpen eftersom kaklet inte kommit upp än. Fick ju reklamera en del av det och får snällt vänta tills det nya kommer eftersom det är en beställningsvara. Vilken firma tog du?
Hoppas allt går smidigt för dig! :)
Men det är ju massor man ska välja.
Tack för tipset om vinet!
Det ska jag prova! :)

Svar: Det är jobbigt och jisses så snabbt de arbetar....har liksom inte tid förrän sommaren och det här hade jag inte riktigt räknat med :oSörmlandskök använder jag. Renoverar upp platsbyggda stommar och sen nya måttbeställda luckor, förhöjning av bänk och nya bänkar, ho, kakel etc. Fläkt, diskmaskin golv och tapet fixas på annat håll. Snickaren som gör förhöjningen kommer på tisdag, kakel har jag köpt igår. Får fokusera på att min gamla förskräckliga 50-tals kök äntligen åker ut...
Frk M