När det brinner i huvudet

Kommentera
Var idag inne på accent i lokala centrumet för att köpa en väska. Totalt omogen tjej som ensamarbetar...kunden innan skulle ha värdering på väskan och byte och tillslut så lackar de ut på henne (med rätta).
 
När det är min tur så vet jag vilken väska jag ska ha då jag kikat på den innan. Ändå ska hon sälja på en annan, sämre, väska utan att ens fråga vad jag har för behov,önskar för egenskaper etc. Jag biter ihop och försöker förklara vad jag är ute efter. Då börjar hon titta på den väska som står bredvid den jag tittar på så får jag säga till att det inte är samma modell....
 
Det finns bara ett ex kvar av den väskan jag vill ha och den är smutsig. I kassan talar hon om att jag ska tvätta av den med vatten... då ber jag henne göra det så får jag köpa väskan utan smuts. (Precis som man får putsade glas på cervera, skobutik kan putsa upp skor om ena skon varit ute länge etc.) Nä då kan hon minsann inte ta ansvar för om något skulle hända med väskan då hon tvättar den... Då kunde jag inte längre bita ihop utan sa att hon måste ta ansvar för sina råd också... det förstod hon inte alls och det slutade med att jag gick ut ur butiken utan väska och ska strax iväg till en annan... jag undrar om de jobbar på provision. Jag hoppas nästan det. 
 
Jag kan bli galen när man inte förstår kundservice eller hur man pratar/bemöter andra människor men det är väldigt sällan jag lackar ur som idag. Rätt eller fel... men med två kunder på raken så lutar det mot rätt. Sen är det himla dumt av butikschefen att låta en sådan medarbetare jobba själv som behöver lära sig kundservice av kollegorna först. 
 
Hälsningar surkärringen