Balans, milstolpar och mig själv

En kommentar
Balans i livet är inte min starka sida... jag önskar det fanns ett facit.
 
Min sommarsemester i år har gått åt till att fundera på hur jag ska få mitt nuvarande jobb att fungera i livet. Också hur jag ska skapa balans för övrigt utan att det slår åt något håll. Jag är ganska allt eller inget av mig. 
 
Jag startar from nästa vecka upp en tuff jobbperiod med stort projekt och har några punkter att hålla mig till för att inte tappa greppet helt igen.
  • ta inte över andras jobb för lättvindigt bara för att du kan så de automatisk har dig som slasktratt
  • lägg in 1-2 roliga aktiviteter (vänner, olika behandlingar etc) varje vecka
  • lägg in 2 kvällar då du inte gör någonting... soffhäng med film eller dyl
  • träningspass på friskis 1-2 st i veckan + PW pass
  • lägg in 2-3 långhelger som är lediga under hösten
Nästa vecka har jag redan 1 fotvård inbokad och att jag ska vara med på dramaloppet både på dagen och kvällen. Långhelg har jag 9-11 september då jag flyger redan den 8:e till London. 
 
 
1 Malla Sjöholm:

skriven

Låter som en bra plan, hejar på dig!

Svar: Ja, nu är det veckoplanering som ska provas ;) Man får ju inte ge upp!
Frk M