Kaffe och datorer går inte ihop

En kommentar
För ca 1½ vecka sedan hällde jag en halv latte macchiato i min privata dator. För ca 1 vecka sedan ville den inte längre starta. Idag fick jag äntligen en ny eller ja jag köpte förståss en men en butik inom räckhåll hade den i lager. 
 
Det blev en streamdator. Allt molntjänstlagras så nu kan jag hälla kaffe i den utan att förlora en massa saker då jag är så slarvig med backuper... Jobbet har jag ju på jobbdatorn så denna är mest surf, mail och skriva...
 
 
HP Stream bärbar dator – 13-c102no (ENERGY STAR)
Bild lånad från HP.
 
 
Det här är ett inköp som var ett måste som jag inte räknat med. Ett jag var tvungen att göra även om jag har köpstopp. Det är en dyr sommar då sker tycks rasa ihop på löpande band. Nåväl... nu är det fortsatt köpstopp!
 
 
1 Susanne:

skriven

Det var ju ett nödvändigt köp ;)

Svar: Japp! Man blir superhandikappad även om man har en platta (som håller på att ge upp) och en smartphone (lånad då de gav upp i Italy).
Frk M