Stressmage

3 kommentarer
Jag har en mage som reagerar starkt på stress. I slutet på semestern hade jag fått den på rätt köl. Märkte inte av den och den fungerade som en klocka - nästan i alla fall.
 
Nu har jag jobbat två dagar och den har gått i strejk. Kan inte påstå att det är samma stress på jobb som om några veckor eller som det var innan semestern men det finns ju en vetskap om att den kommer. 
 
Funderar mycket och försöker lägga en god planering. Det gör jag förstås varje år...
 
 
1 Malla Sjöholm:

skriven

Du borde testa dricka pulvret som jag gör. Får bukt på magen o tarmen (som är motorn till kroppen)..

Svar: Är det inte det pulvret som de varnat för nu? Eller blandar jag ihop?
Frk M

2 Malla Sjöholm:

skriven

Varnar? Vilka? Läkarna 😂😂

Svar: Jag kanske blandade ihop det. Tyckte livsmedelsverket gick ut med en varning pga att det slog ut levern men kanske inte.
Frk M

3 Malla Sjöholm:

skriven

http://dagenshomeopati.se/2011/03/22/inga-dodsfall-fran-kosttillskott-men-783-000-dodsfall-av-lakemedel/

Svar: Jag menar inte att det generellt är del att använda alternativ om det fungerar. Det gör jag själv också ibland. Och jag kan ha som jag skrev blandat ihop alla populära drycker som finns nu. Tar man bort det som ett godkänt livsmedel så försvinner den produkt det berör från marknaden eller så görs innehållet om som tex nu på vitapro. Vi kanske ändå borde vara glada att vi har den kontroll vi har.
Oavsett vad det är man tar, kemiskt, naturligt, klassade läkemedel, kosttillskott, hälsokost etc så är det inte bra om det ger skador. Jag har flertalet produkter i alla kategorier som jag inte kan ta pga allergier och jag undviker samtliga för att överleva då mina luftvägar svullnar igen...

Sen finns det ju tyvärr klassad medicin som man bara har dåliga alternativ kring och man tar för att överleva... som tex att jag vet att jag kommer ha benskörhet som äldre men om jag inte tar min medicin så överlever jag inte... Mediciner med värre biverkningar och problem finns också så jag tänker jag ändå kan ha lite tur.

Hur som är det bra att du mår bra av det du tar! Fortsätt med det så länge du känner att det fungerar för dig :)
Frk M