Tjänsteresa i storstan

En kommentar
Jag tror de flesta vet om att tjänsteresor i Stockholm med taxi inte fungerar. Det har varit rätt mycket i media. Jag säger inget om avtalet i sig om det är rätt eller fel men vad som är fel är att körningar nekas fast avtal finns. Dvs förarna ställer nekar till tjäsnter inom avtal. 
 
4 förare nekade tills den 5:e sa ja. Då var han så upprörd att jag som hade bråttom till ett möte satt i hans bil medan han var ute och skällde ut de andra och bråkade med dem så kom jag i alla fall inte iväg...
 
Efter en stunds slagsmål i luften så kom vi iväg och jag kom endast 30 minuter sent till mitt möte. 
 
 
Bildresultat för taxi
 
1 Susanne:

skriven

Jag åker taxi i tjänsten och har aldrig några problem. Betalar med kort och redovisar kvitto, kan det vara skillnaden?

Svar: Vårt avtal gör att åkarna inte tjänar på våra resor (eller väldigt lite) så de vägrar att köra.
Frk M