Handen på hjärtat - Vad är din matbudget?

4 kommentarer
Jag ha haft en del tid här hemma om man så säger nu när jag varit sjuk... det har inneburit en mer detaljerad budget än vanligt hos mig *skrattar* Hm får se sen om jag orkar följa upp den fullt ut...
 
Men jag ser ju att kostnader för mat och dryck drar iväg... Så handen på hjärtat om ni vågar förståss! Vad lägger ni på coop, ica, bolaget mm totalt sett i månaden? Å vad lägger ni på krogen, dvs restauran dag och kväll, bar etc men också hämtmat? 
 
Jag googlade nämligen lite... och jag förstår inte hur kärnfamiljer på 2 vuxna och 2 barn får det att gå ihop på 3000 i månaden när jag *harkel* gör av med mer än så...
 
 
1 Ting:

skriven

Eh va? 3000 kr i månaden? Vi gör av med 3000 kr i veckan! Vi kanske iofs räknas som 5 vuxna?

Svar: Skönt att höra att fler kan! Fast bra ändå med tanke på 5 vuxna :)
Frk M

2 anette:

skriven

3000???? OJ i gör av med i alla fall det dubbla och vi är fyra.... Kram Anette

Svar: Bra jobbat tycker jag på 4 personer! I alla fall om du inkluderar ute mat och dryck.
Frk M

3 Susanne:

skriven

Har sett dessa siffror och blir mörkrädd. Jag vågar inte räkna på min matbudget och speciellt inte på restaurangnotorna.

Svar: Så himla glad jag inte är ensam om det :)
Frk M

4 Anonym:

skriven

Bra det där jag ska kika och göra en översikt. Bra tips /Mia

Svar: Älskar statistik... :)
Frk M