Blockerad

En kommentar
Min väg vart blockerad idag när centralstationen utrymdes. Kom från tågen och fick då inte gå in i själva centralstationen. Larm gick, info tavlor blikade med text och stoppskyltar samt att röst i högtalarna talade om att inte gå in i byggnaden. 
 
Vad tror ni folk gör? De går på som vanligt och vi som inte går försöker få folk att backa alt stå stilla. Jag tänker på två saker.
 
1. hade larmet varit skarp vad ska de då in och göra?
2. om det varit rusning så hade människor klämts då de inte brydde sig om stoppet utan bara gick på.
 
Min första tanke var att ta mig därifrån så jag hoppade på ett tåg tillbaka en station. Jag tänkte om det var larm eller terrorhot eller dyl så är det bäst att flytta sig illa kvickt. Detta samtidigt som andra människor ignorerade larmet... 
 
Sedan såg jag att tågen fortsatte att gå så tog jag det tillbaka. Det handlar om 3 minuter i endera riktning men jag ville varken bli bränd, sprängd eller klämd så en ganska billig försäkring. Med andra ord så var det inget dramatiskt mer än att man inte visste varför utrymning skulle ske. 
 
Aftonblandet talar om ev matos. Å jag då? Jo jag blev försenad 10 minuter till min massage men jag lever ju!
 
 
 
 
 
1 anette :

skriven

Usch....nä det vill vi inte. Kram 7

Svar: Nix aldrig!
Frk M