Bryt X två

3 kommentarer
Igår kväll bröt jag ihop här efter samtal med min far. Min mor har varit på växelboende och har varit förvirrad i över två veckor utan att ha någon bättre dag. Hallucinationer förekommer och hon diktar upp osanningar om att folk stjäl, knarkar, drogar henne etc. Det går inte längre att lita på vad hon säger när man ens tror hon är med då hon inte alltid är det. Jag hoppas hon kommer tillbaka till oss som hon var i mitten på juni då hon var hyfsat med. Jag klarar inte riktigt av henne just nu då det antinge är snurr eller så gråter hon.
 
Bryt nummer två handlar om att återgå till Dukan och motion efter två veckors semesterslarv. Det har visat sig rejält på vågen... På det igen bara...
 
 
1 Anonym:

skriven

Det är hemsk situation du har med mor din. Förstår hon själv mellan varven att hon sagt/trott fel? Ska googla fram Dukan. Jag kör just nu att jag får äta vad jag vill som inte är godis/fika/snacks och tränar lite varje/varannan dag. Ha det så bra/Mia

Svar: Hon är medveten om att det är tokigt och det gör henne inte gladare. Bra kämpat av dig! Jag försöker också lägga in motion varje dag nu och funderar på hur jag ska få det att fungera med jobbet på sikt också. Balans är nog riktigt min akilleshäl.
Frk M

2 Anonym:

skriven

Det är hemsk situation du har med mor din. Förstår hon själv mellan varven att hon sagt/trott fel? Ska googla fram Dukan. Jag kör just nu att jag får äta vad jag vill som inte är godis/fika/snacks och tränar lite varje/varannan dag. Ha det så bra/Mia

3 Malla:

skriven

Känner igen mig i din beskrivning av din mamma men min mamma var då på väg att bli dement. Just där i mellanlandet var absolut värst :(.

Lycka till med Dukan och träningen! Och som du säger, balansen (rutiner) är a-o. Direkt efter viljan...
Kram

Svar: Här är det både motorik och huvud som sakta försvinner. Djävulskt är bara förnamnet men vi måste igenom det.
Tack, det ska gå. Jag ska kämpa ;)
Frk M