Jag förstår inte...

2 kommentarer
...Anna Sundberg.
 
Jag har lyssnat på hennes "Älskade terrorist". Jag såg henne hos Skavlan. För mig är hon ändå en gåta. 
 
Hur kan en människa,med svensk mellanklass uppväxt i Halmstad, totalt gå in i och stötta terrorism utan att blinka? Varenda värdering i henne var som bortblåst. Totalt avsaknad av reflektion och moral. Vad är rätt och vad är fel?
 
Boken ger inga svar till mig. Den är hyllad men jag tycker den är lam. Kanske för att jag har behov av att förstå hur andra människor skulle vilja skada andra eller kan stötta genom att se på.
 
Jag blir rädd då hon säger att det var City akuten som fick henne att bryta upp... Så enkelt... För mig är hon en farlig människa. Att hon idag arbetar som lärare gör mig skräckslagen. 
 
Med tanke på detaljer som boken innehåller så är hon inte oskyldig eller förd bakom ljuset. Jag blir bara så rädd för sådana här människor. 
 
Älskade terrorist : 16 år med militanta islamister (inbunden)
 
1 anette :

skriven

Nu blev jag nyfiken. Kram Anette

Svar: Du får kolla. Vill du lyssna kan jag dela ut en gratisbok.
Frk M

2 Susanne:

skriven

Jag måste ha gått i dvala, har aldrig hört talas om denna kvinna. Ska nog läsa den där boken även fast jag inte kommer att förstå henne.

Svar: Gör det! Men jag blir också så arg när jag läser sånt här.
Frk M