Grått och Tacokrydda

2 kommentarer
Det är ingen upplyftande helg vi har här i Stockholmstrakten. Grått, grått, grått så långt ögat kan nå och de gör mig väldigt sömning måste jag säga. 
 
Igår tinade jag köttfärs och var helt säker på att jag hade tacokrydda hemma men icke. Det blev till att göra min egen och jag satte igång och googla. Hittade ett recept jag tyckte lät gott och balanserat. 
 
Som jag modifierade lite genom att halvera paprikan och lite annat. Men kryddorna med lite krut fick bestå. 
 
Mitt recpet blev som följande till ca 1 kg köttfärs (eller ja man tar ju så mycket krydda man vill...)
 
1 msk paprikapulver
1 tsk lökpulver
1 tsk vitlökspulver
½ tsk salt
½ msk spiskummin 
1 krm cayennepeppar
1 krm chilipulver
½ msk oregano
 
Det blev riktigt bra men saknade det där lilla extra. Gör du egen tacokrydda? Har du i så fall något bra recept att dela med dig av?
 
 
 
1 kolonilotta :

skriven

Jag har faktiskt aldrig gjort egen.
Man kan ju undra vad dom har i för hemlig ingrediens som är det där lilla extra...
Hoppas att helgen har varit lugn och skön! :)
Kram ❤

Svar: Tack, den var helt ok. Hoppas du också har haft det bra. kram
Frk M

2 Susanne:

skriven

Jag har funderat ca 100 gånger på att göra en Tacokrydda, men det blir aldrig av.

Svar: Tyckte det blev helt ok men vill ha lite mer sting.

Hoppas du snart mår lite bättre. <3
Frk M