Malta våren 2016

Kommentera
Jag har varit på Malta ett antal gånger. Tycker mycket om ön som har en lätthet. Det är enkelt att träffa människor då de är öppna, lätt att röra sig på ön, bra lokaltrafik, god mat och goda viner etc. Enda nackdelen är att stränderna är få och korta. Jag är då inget fan av sand mellan tårna så det går bra för mig ändå. 
 
Bilder från resan denna gång. 
 
Väl nere på hotellet fick vi vänta en timme på rummet. Då det var lunchdags så passade vi på att ta en lunch och så ett glas vin förståss. Det bästa glaset på hela resan. Nu är jag ledig - nu är jag på plats.
 
Vårt rum hade två balkonger. En mot havet.
 
En mot marinan.
 
Vackra stora båtar i marinan. Tyvärr ingen kapten ombord...
 
Vi gick i gränderna i Mdina som jag glömde fota och åt sedan lunch med utsikt och en gnutta vin.
 
Många vackra gränder som slutar vid vattnet finns det på ön.
 
Att lämna ön tog lite tid. För mycket bagage ombord gjorde att vi fick identifiera våra väskor och stuva om allt igen. Inget bus i farten utan en maskin som sprutat ut samma nummer på tags... allt gott till slut.
 
Min identifierade väska. Denna gång var man ganska så säker på att väskan ändå tog sig till Sverige då den lastades på så fort den var identifierad och man själv var med. 
 
 
En skön resa som blev aningens blåsig men hittade man lä så var det helt underbart :)