La Palma

3 kommentarer
En vecka på La Palma i ganska så lyxig tillvaro om man bortser från knaprt wifi i kombination med att jag tycker blogg.se mobilapp är urdålig. Får sällan till uppladdning av bilder på den så nu kommer ett låååångt inlägg med mestadels bilder. 
 
Sen blev en annorlunda resa. Första semestern med min skruttiga far sedan jag var 10 år gammal. Han är svag i benen och har yrsel vilket gör att han faller omkull titt som tätt. Orienteringen har han inte heller koll på och kommer således lätt bort eller hittar tillbaka till bord, solstol mm. Cancern har gjort honom gammal men den är under god kontroll så den är inte idag ett problem i sig. 
 
Jag hade mailat hotellet då vi var på ett stoooort komplex och jag ville ha våra rum nära varandra. De gjorde ett bra jobb. Vi fick varsina rum med conecting door. Perfekt! Vi stängde då vi ville och hade öppet då vi ville. Kunde lätt knacka på och prata när det behövdes. 
 
Vi var på en resort med all inclusive eller jag kanske ska säga två stycken som numera är en jätte. 10 utomhuspooler och spa mm. Bra klass på animation team och annan underhållning. Inte sällan startade två aktiviterer samtidigt. Vi nyttjade anläggningen bra med solbad och pool, gym, vattengympa, spabad, massage, underhållning mm Helt klart en anläggning jag kan tänka mig att åka tillbaka till om jag måste ta igen mig och inte uppleva så mycket. 
 
Men ön erbjuder mycket om man så vill. Fantastisk natur och vackra vyer. Det finns en hel del saker jag vill tillbaka och se som inte hanns/orkades med. 
 
Hotellet
 
 
 
 
 
 
Vulkanen San Antonia (och Teneguia)

 
 
 
Santa Cruz La Palma
 
 
 
 
 
 
 
 
Caldera de Taburiente nationalpark
 
 
 
 
 
 
Vinprovning på Bodegas Teneguia
 
 
 
 
 
Mer hotell
 

 
 
 
 
 
Jodå även till frukost serverades bubbel.
 
1 Mia:

skriven

Härligt! Trevlig helg

Svar: Ja nu börjar vardagen igen.
Frk M

2 Susanne:

skriven

Vilken härlig vecka ni ser ut att ha haft.

Svar: Den blev bättre än väntat. Hade varit perfekt om jag kunnat ha lite egen tid.
Frk M

3 Gemsofmylife:

skriven

Så härligt ställe !!!! Hoppas du samlat en massa energi vännen ❤️ Stor Kram Susanne

Svar: Det var ett bra och fint ställe. Både ön och resorten. Kan rekommenderas om man vill ha några dygns vila. Ligger lite off men fungerade bra för oss.
Frk M