Tårta du sa - Tårta det blev

Kommentera
Min mamma är ju som ni vet inte riktigt riktigt med oss längre även om vi fortfarande har kvar henne. Igår var som vanligt en dag i kaos och det blir frustation hos många så jag ogilar verkligen när vi samlas alla. Hur som så sker lite roliga glimtar också...
 
Min mamma väldigt tårtfixerad (och VÄLDIGT sockerberoende). Tidigare under vårvintern ville hon samla alla till tårtfika... vi var lite förundrade att hon kom ihåg. Nåväl alla slutade med att jag och min syster snällt åker dit på Tårt.... eller? Nix inte fanns någon tårta. När jag säger men var är den utlovade tårtan ser BÅDE min pappa och mamma förvånade ut. Att pappa inte riktigt alltid informeras av mamma är et bekymmer i sig men när hon själv ser ut som ett levande frågetecken blir det väldigt komiskt. 
 
Igår var det dags för påsk. Min syster var väldigt noga informerad om att det skulle finnas en tårta. Jag går och beställer en gul påsktårta. Min mamma, helt överraskad och med lite osäker förtjusning,... får vi tårta?!? 
 
Nåja hon var väldigt nöjd med den och informerade pappa att framöver ska de ha en sådan varje fredag... Pappa var inte helt övertygad och sa att han skulle höra med sin diabetessköterska. Det gäller att veta hur man får en diskussion om tårtor att avslutas :)