Reskläder

Kommentera
Jag älskar ju att resa som ni vet. Det är också min avkoppling. Har alltid några resor på lut. Antingen i plan eller bokade. Min nästa är redan bokad och den efter i plan :)
 
Oftast flyger jag och jag blir då väldigt förvånad över hur folk ser ut. Så min fråga till er är vad brukar ni flyga i?
 
För mig så har jag min jobb eller vardagskläder när jag åker en kortare sträcka. Gör ingen skillnad på transportsträckan mot kanske lite pendeltåg och kan ha högklackat (öven om det är sällan jag använder det numera), kavaj etc.
 
Långflyg vill jag fortfarande se fin ut på men vill självklart ha bekväma kläder. En klänning i strechtyg är inte att förakta kan jag lova. Även alla dessa strechiga jeans som är som pyjamasbyxor är en höjdare. Modet har varit bra några år nu :) Skor som är lätta att ta av och på och som klarar svullna fötter är ett måste likväl som skalbar överdel som topp och kofta. Allt för att klara temperaturväxlingar ombord. 
 
Förstår inte riktigt de som riktigt byter om till pyjamasbyxor ala flanell... jo de finns, speciellt på usa flighterna. Jag går ju inte i dem hemma på stan... Gillar inte heller om människan bredvid mig i trång kabin är för avklädd.. inte mysigt alls och lite etikett finns det väl? 
 
 
 
Bildresultat för flygplan tecknad