Boktips! - Ängeln på Malmskillnadsgatan av Elsie Lindqvist, Antima Linjer

Kommentera
Ängeln på Malmskillnadsgatan eller Morsan som hon också kallas av de prostituerade har vigt sitt liv att hjälpa de utsatta. Tillsammans med sitt team, som hon handplockar, finns hon på gatan och är till hjälp varje fredagskväll.
 
Elsie, som hon egentligen heter, var själv utsatt för övergrepp som barn och i början av vuxenlivet. Ett citat från henne är "Mina tjejer på gatan har så många sår. Jag kan inte läka såren, men jag vill hjälpa till att åtminstone plåstra om dem. Och kan jag med denna bok vara med och bidra till att någon känner att det finns hopp och att livet inte är kört, då är det värt allt."
 
Innehållet i boken är beundransvärt. Tänk om alla ställde upp för andra. Vilken bra och vacker värld vi skulle ha. När det kommer till hur den är skriven är jag inte lika imponerad tyvärr. 
 
Boken ska ni helt klart läsa.
Den får 3,5 FrkM av 5 möjliga. Innehållets viktigheter får 10 FrkM av 5 möjliga!
 
 
Ängeln på Malmskillnadsgatan