Mission Enomdan och Minska garderoben - juni

2 kommentarer
Garderoberna är sprängfulla hur mycket jag än rensar och det är en lång väg kvar innan de ens är någotsånära ok. Jag har helt enkelt alldeles för mycket kläder, skor, väskor, accessoarer etc. 
 
Det är även lite svårt att skiljas från fungerande saker som hamnat i skåpen i väntan på att bli använda så de listas också när de åter ut.
 
Denna månad har jag använt metoden "Enomdan" i del av hallen. 3 garderober och en byrå skulle attackeras. Det blev 3 garderober med lite ostrukturerad attack. Några inköp blev det också men så här gick det:
 
 
Inköp:
  • 2 klänningar
  • 1 byxa
  • 3 strumpbyxor
  • 4 par sockor
  • Aktivitetsarmband
  • Mobiltelefon
  • 1 par Skor
 
 
Utrensat/Kastat:
  • Hårklämma
  • 2 Sulor
  • 4 Bikiniunderdel
  • 2 Bikiniöverdel
  • Baddräkt
  • Tunika
  • 6 Träningsunderbyxor
  • Träningsbyxa
  • 6 Nattlinne
  • Pyjamasbyxor
  • 5 T-shirt
  • 3 Träningströjor
  • Haremsbyxa
  • 5 Byxor
  • Paraply (reklam)
  • Casio keyboard
  • Resekuvert
  • 2 par pumps
  • 1 par sandaletter
  • Julduk
  • Köksgardin
  • Tygstycke (väggdekoration)
  • 8 Toppar och linnen
  • 3 Tröja
  • 1 Väst
  • 1 Kofta
  • 3 Shaping underkläder
  • 1 Underklänning
 
Nådde jag målet i juni? 
Jadå, det gjorde jag om man tänker enomdan men om jag hade varit strukturerad hade fler saker kunnat lämna garderoberna. Nu fortsätter jag med klädkammaren och lådan med alla sjalar, vantar etc i hallen med bra och ha saker som även dimper i den. Juli är jag i stort ledig så jag hoppas på en strukturerad rensning :)
 
1 Anette:

skriven

Jag mååååste ta tag i min garderob. Hur svårt kan det vara liksom. Det är bara så trist. Kram Anette

Svar: I juli tar vi garderob/klädkammare. Till hösten njuter vi av våra fina garderober :)
Frk M

2 Malla:

skriven

Så duktig du är!
Jag storrensade i fredags, efter månader av "jag-ska-ta-itu-med-det-snart" tankar :) Vissa saker bara drar man sig för...

Svar: Ja precis... å i mitt fall kan jag rensa och rensa utan att det knappt syns i garderoberna.
Frk M