Ändrar lite (livs?)stil

3 kommentarer
Sakta men säkert kommer jag i ordning i mitt renoverade hem. Trivs helt underbart mycket i mitt kök tror jag. Tillbringar i alla fall en massa tid där så något måste det ju vara. Måste se till att fixa det sista där. Diskmaskin och en ny spis. Ny spis då den gamla inte gick att höja upp :o Jaja, lika bra att bara köra på då man ändå är igång!
 
Jag passar på att rensa en del men borde faktiskt ta i med hårdhandskarna! Jag läser mycket om minimalism... ja nu skrattar ni säkert med tanke på hur jag gillar att shoppa :) Har inte räknat kassarna jag slängt men jisses som jag burit... ändå är det fullt! Hur går det till?!? Tur jag älskar att rensa också haha.
 
En del nytt måste in också... just nu är det långt till vinglaset . Nytt soffbord och kanske en matta till vardagsrummet. Nya hallmöbler när det kommer till förvaring men det är inget som brådskar utan det får ta den tid det tar. Hellre rensa rensa rensa först :)
 
Vad gillar ni för stil? Har ni gjort rejäla rensningar? Hur lyckades ni?
 
Bildresultat för rensa städa tecknat
 
 
 
 
 
 
 
1 Bokstund:

skriven

Ja, nu när det börjar bli vår är det väl dags för en ordentlig utrensning. Är egentligen inte särskilt duktig på utrensningar, men rensar bland kläderna kanske en gång om året. Brukar skänka bort sånt som är fint men inte längre används. Prylar har jag inte så mycket, bor i en ganska liten studentlägenhet :)

Svar: Jag bor i ett litet slott jag med även om det är lite större än studentlyan jag en gång i tiden hade :) Men jisses vad man kan packa in mycket på små ytor. Visserligen väldigt mycket förvaring men det är nog inte ett måste att fylla dem till varje kvadratcentimeter.
Frk M

2 Bokstund:

skriven

Haha, det är sant! Har en del grejer som bara ligger och vet inte riktigt vad jag ska göra av dem... Har tex fyra uppsättningar bestick, för det måste man tydligen ha när man bor ensam, haha.

Svar: Du känner väl till de fyra S:en? http://padetrettio.blogg.se/2015/august/rensa-garderoben-del-2-de-fyra-sen.html
Frk M

3 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Det är ju så skönt att rensa bort allt det som inte passar in eller används längre! :D

Svar: Jajamen men det tar tid! Och hinner komma nytt även om det hela tiden minskar :)
Frk M