Mission enomdan och minska garderoben - oktober

En kommentar
Fortfarande är garderoberna sprängfulla hur mycket jag än rensar och det är en lång väg kvar innan de ens är någotsånära ok. Jag har helt enkelt alldeles för mycket kläder, skor, väskor, accessoarer etc. 
 
Det är även lite svårt att skiljas från fungerande saker som hamnat i skåpen i väntan på att bli använda så de listas också när de åter ut.
 
Denna månad fortsätter jag att använda metoden "Enomdan" i köket. Det blev ju inte så mycket kök förra månaden... Jag är långt ifrån klar med garderoberna men måse vila ifrån dem då jag har så svår att skiljas från kläder och accessoarer
 
 
Inköp:
  • Tröja
  • Klänning
  • 2 byxor
  • Mössa
  • Plansch
 
Utrensat/Kastat:
  • 1 par strumpor
  • 10 pennor
  • 2 nagelfilar
  • 8 galgar
  • 1 pappershög
  • 1 sjal
  • 2 kuddar
  • Ögonskugga
  • 2 förvaringskassar till täcken
  • Papperstyg 
  • T-shirt
  • 22 st CD - skivor
 
 
Så mycket kök blev det inte denna månaden heller men nådde jag målet i oktober? 
Det gjorde jag ... men mycket mer än så blev det inte om man inte räknar utrensningen av CD-skivor. Tänk vad svårt det är att släppa ifrån sig saker ibland. Varför inte bara kasta ut alla samtidigt liksom? Jag spelar den ju inte... 
 
Har haft mycket med mamma, jobbet och varit bortrest. Jag önskar jag skulle kunna vara långledig och ha energi till att rensa upp lite mera men jag kanske ska vara glad för det lilla. Jag uppfyller ju ändå målet jag satt med "enomdan".
 
FrkM kan nog rensa hela livet ut utan att det blir tomt... för bakom luckor och dörrar så gömmer sig allt för mycket. Som ni vet har jag älskat att shoppa. Skam den som ger sig men enomdan med månadsbokslut verkar vara en bra metod för mig då det även håller ned inköpen.
 
1 Susanne:

skriven

Hahaha. så igenkännande. Har bestämt mig för att inte shoppa under november, igår kom jag hem med en nytt nagellack och en pensel. #börjarbra ;)

Svar: Haha ja så kan det gå!
Frk M