När man tappat lusten

4 kommentarer
Just nu har jag tappat lusten till att jobba. Jag har helt enkelt tappat glädjen i det. 
 
Lusten att jobba har altid funnits och jag har alltid gjort det i stor omfattning. Men nu är det stopp... eller jag inte helt stopp men glädjen är borta. Jag vet helt enkelt inte hur jag ska trassla mig ur saker och ting och kanske få andra att utföra dem. Jag är en coachande chef men när det kommer till att sätta krav blir jag för hjälpsam och stjälper själv. Det är något jag jobbar på.
 
I dagsläget gör jag många uppdrag som egentligen inte är mina men min verksamhets. Det gör att jag inte hinner med mitt eget och jag och verksamheten blir lidande för det.
 
Det låter kanske illa men i praktiken så jobbar jag på mer än någonsin. Det är inte så att jag lagt mig platt och inte jobbar. Tror FrkM måste ta sig en ordentlig funderare.
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Ta hand om dig! Våga säga Nej till saker innan det är för sent. Vill inte att du ska hå in i väggen. Kom ihåg Vi lever bara ett liv! Kram 😘/Mia

Svar: Du har helt rätt... bara lite svårt
Frk M

2 Susanne:

skriven

Håller med Mia, våga säg nej och delegera.
Kram

Svar: Ja hjulen snurrar bara så fort för alla att det måste hanteras på något sätt och så stjälper jag mig själv som sagt var...
Frk M

3 Anonym:

skriven

Hör av dig om du vill skriva av dig lite! 😍

Svar: Tack snälla. Kanske är det Mia?? :)
Frk M

4 Anonym:

skriven

Ja, nr 3 var jag /Mia

Svar: Visste väl det :)
Frk M