Mission enomdan och minska garderoben - september

Kommentera
Fortfarande är garderoberna sprängfulla hur mycket jag än rensar och det är en lång väg kvar innan de ens är någotsånära ok. Jag har helt enkelt alldeles för mycket kläder, skor, väskor, accessoarer etc. 
 
Det är även lite svårt att skiljas från fungerande saker som hamnat i skåpen i väntan på att bli använda så de listas också när de åter ut.
 
Denna månad fortsätter jag att använda metoden "Enomdan" i köket. Jag är långt ifrån klar med garderoberna men måse vila ifrån dem då jag har så svår att skiljas från kläder och accessoarer
 
 
Inköp:
  • 2 par strumpor
  • Byxor
 
Utrensat/Kastat:
  • 2½ par strumpor
  • 2 underbyxor
  • 2 filtar
  • Kasse
  • Antennsladd TV
  • 16 galger
  • 3 krukor
  • Plastpåsar
  • Lampkartonger
  • 5 CD skivor
 
 
Så mycket kök blev det inte men nådde jag målet i september? 
Det gjorde jag med knapp marginal men "enomdan" består och det är det viktigaste. Detta när inköp är avdragna.
 
På ytan kan nog folk tro att jag är minimalist när de kommer hem till mig och bara ser sig om. Detta i alla fall när jag hunnit städa undan efter jobbintensiv period. Men FrkM kan nog rensa hela livet ut utan att det blir tomt... för bakom luckor och dörrar så gömmer sig allt för mycket. Som ni vet har jag älskat att shoppa. Skam den som ger sig.