Företaget 3 - vem register köper de?

En kommentar
Igår ringde ett företag för företagets 3:s räkning och jag blev förvånad. Jag har ett skyddat nummer pga den historik jag har med stalking mm som en del av er vet jag nämnt tidigare.
 
Hur har de fått tag på mitt nummer? Svaret var att det kom i datorn. När jag stod på mig och ville veta vilket register de köpt hade de naturligtvis inte en aning. Trots att jag nämnde typen av nummer de fått med och hon som ringde pratade med två olika chefer (utan att jag själv fick prata med dem) så var svaret detsamma. 
 
Vem är egentligen ansvarig? Jo jag skulle säga uppdragsgivaren och i deta fall företaget 3 oavsett vad det står i deras avtal. Antingen handlar det om att avtalet inte är korrekt alt uppföljningen av avtalet. 
 
Vad gör jag nu? Ingenting tror jag utom att jag är mer observant. Detta då det inte riktigt just nu finns förutsättningar för personen att agera men.... Nej tack, 3 vill jag inte veta av då de kunnat äventyra min säkerhet.
 
 
 
 
 
1 Agneta:

skriven

Usch vad obehagligt! :(

Svar: Ja, det är trist när det sker liknande saker men tyvärr inte så ovanligt.
Frk M