Boktips! - My som i @my_story av Åsa Bonelli

Kommentera
Jag har lyssnat på boken My som i @my_story av Åsa Bonelli. Den kanske passar någon som är i åldern 25-30 år bättre men har ändå viss igenkänningsfaktor. 
 
My är en influencer och har blivit en vanedrickare då det bjuds på alkohol, ofta i obegränsade mängder, på olika tillställningar. Efter en ovanligt blöt kväll vaknar hon upp med minnesluckor och finner sina föräldrar, syster och bästa kompisen i köket. My övertalas att åka till Toscana och till en rehab eller så klipper de banden. 
 
My får mer eller mindre en chock i Toscana och på sin rehab. Hon har kommit till helvetet på jorden... 
 
Som ni förstår så vänder det och hon finner Toscana mer och mer behagligt. Återvändat hem blir inte heller lätt sedan...
 
I början skrev jag igenkänningsfaktor... varken influencer eller vanedrickare är något som jag kan checka av hos mig men att ha ett hektiskt liv där man tappar bort sig själv är mitt i prick. 
 
Boken är lätt och snabbläst/lyssnad. Har ett enkelt språk men fängslar och man vill veta hur det går för My.
 
Boken får 3 FrkM av 5 möjliga. 
 
 
Bildresultat för my som i @my_story åsa bonelli