Middag på Urban Deli

En kommentar
Igår träffade jag en gammal arbetskamrat och numera kompis för middag. Vi var på Urban Deli på Södermalm. Ett säkert kort om man vill ha god mat, men vad sjutton har hänt med deras tidigare oklanderliga service?
 
Kanske är jag lite petig men då de har varit så otroligt bra så blir man förvånad. Jag kom lite tidigt och min kompis kom lite sent. Jag fick vifta armarna av mig för att få beställa ett glas vin i väntan på. Jag beställde ett till när varmrätten kom in men det dök inte upp... till min gudomligt goda fisksoppa så skulle det ingå aioli. Jag fick vanlig majonäs och min kompis som hade bett om vanlig majonäs men som inte fick det fick till slut aioli. Mitt vin kom i alla fall in till slut så då fick det drickas till tryffeln jag tog till efterrätt. 
 
I stort var det ju gott som alltid och mitt sällskap var trevligt och personalen var inte otrevlig på något sätt men lite kan man nog säga att servicen avtagit. 
 
 
 
 
1 Susanne:

skriven

Jag tycker att man upplever att servicen blivit sämre på fler ställen, bl a att beställningar glöms bort.

Svar: Verkligen! Eller så är jag bara äldre och petigare... :)
Frk M