Mission enomdan och minska garderoben - maj

2 kommentarer
Rensningen rullade på igen liksom stora delar av vardagen även om den är mycket förändrad. Svackor kommer och de får komma. En riktigt djup kom så rensning och livet stannade av igen.
 
Då jag gått upp mycket i vikt ser behovet ut att behöva bli en del inköp inför våren och sommaren. Jag ska dock försöka gå ned lite i vikt så jag kan använda fjolårets mestadels. Slänga gamla svider i mig då de är fina kläder som jag SKA komma i igen :)
 
Oavsett så kvarstår ju det eländiga att hur mycket jag än rensar så är det väldigt mycket kvar.... garderoberna sprängfulla och det ÄR en lång väg kvar innan de ens är någotsånära ok. Jag fortsätter att använda metoden "Enomdan" lite överallt i lägenheten. Glad bara det försvinner ut saker som inte används. 
 
Inköp:
  • Träningsskor
  • 2 par byxor
  • 2 blus
  • 1 klänning
  • 1 shoppingbag

 Totalt 7 saker kom in under maj.

Utrensat/Kastat:
  • Jacka
  • Paraply
  • Träningsskor

 Totalt 3 saker åkte ut under maj.

Nådde jag målet i maj? 

Nej, inte på långa vägen men det finns och andra sidan stor potential till bättring. 
 
1 Susanne:

skriven

Jag tycker att jag rensar och rensar men det blir liksom inte mer plats. Igår rensade jag min strumplåda och har 74 par strumpor kvar efter rensningen, helt galet!

Svar: Haha... inga fler strumpor till dig! :)Jag tycker precis som du... hur mycket man än rensar så är det massor kvar.
Frk M

2 Annette:

skriven

Själv gör jag mig av med allt jag inte använt på ett år. Bakluckeloppis är bra för då tjänar jag en slant istället för att bara kasta det i soppan. Och så kan jag köpa nytt😏

Svar: Åh jag önskar jag kunde släppa mina saker lika lätt. Ändå har jag med mitt rensande blivit mycket bättre.
Frk M