När jag trodde på ett avslut

Kommentera
Igår askgravsatte vi mamma <3
 
Det blev en mycket fin dag och trots att vädret svajade fram och tillbaka denna dag kom solen precis under den stunden. Samma var det när vi hade begravnigen i kyrkan. Jag vill tro att det var mamma som visade sig. 
 
Pappa hade en "bra dag" och orkade själv sänka mamma vilket jag tycker är bra. Jag hade sagt ifrån redan innan att jag skulle inte klara av det. Jag är alldeles för skör för sådant vilket jag inte tror många tänker sig.
 
Vi alla hade nog tänkt oss att detta skulle bli ett av alla avslut så sorgeprocessen kan gå vidare. Innan vi åkte till kyrkogården så var jag hos min pappa och hämtade då in den post som hunnit komma. Ett brev från sjukhuset...
 
Då mamma fick hjärtstoppet när hon redan befann sig på akuten så har man utrett händelsen lokalt och kommit fram till att en Maria Lex ska göras. Mer än så vet vi inte just nu så i nästa vecka får vi ta kontakt och få reda på mer.