Mission enomdan och minska garderoben - april

En kommentar
Ett långt uppehåll med reningar och ja liver i stort efter att mamma gick bort. Det har varit kämpigt för oss alla och på något sätt så måste ändå vardagen rulla på. När sedan väninnan också hastigt försvann blev det lite för mycket. Jag famlar lite i ett mörker.
 
Jag är nu igång igen med att ta hand om vardagen och då också rensa. Tid spenderas hemma igen i alla fall del av den.Första kvartalet 2018 kommer jag inte kommentera vare sig in eller ut. En del har kommit in och en del har kommit ut.
 
Oavsett så kvarstår ju det eländiga att hur mycket jag än rensar så är det väldigt mycket kvar.... garderoberna sprängfulla och det ÄR en lång väg kvar innan de ens är någotsånära ok. Begriper inte hur det är så. Jag har helt enkelt alldeles för mycket kläder, skor, väskor, accessoarer etc. 
 
Jag fortsätter nu att använda metoden "Enomdan" lite överallt i lägenheten. Glad bara det försvinner ut saker som inte används. 
 
Inköp:
  • Kappa
  • Jacka
  • Kofta
  • Topp

 Totalt 4 saker kom in under januari.

Utrensat/Kastat:
  • Bokfodral
  • Ficklampa
  • Tvättkorg
  • Strumpor
  • 7 st handdukar
  • Linne
  • Träningsbyxor
  • 2 Koftor
  • Kjol
  • 3 Fleecejackor

 Totalt 19 saker åkte ut under januari.

Nådde jag målet i april? 

Nej, inte helt men en sak varannan dag blev det i alla fall. Framöver kommer jag rensa mer. Jag har bestämt mig att det ska bli ordning igen. Vem vet, kanske har jag ändå en om dagen i snitt innan året är slut :)
 
1 Annette:

skriven

Rensa o rensa... Japp det behöver vi alla göra ibland. Om man mår bättre av det?! Ja det är frågan för jag har svårt att göra av med saker men dock skänker jag dem till bättre behövande. Kram på dig

Svar: Jag kör med 4 mentala högar, och ibland fysiska högar om jag storrensar, när jag rensar. Det är spar, släng, skänk eller sälj. Lyckligare vet jag inte heller men jag tänker man har lite mer ordning, lite mer koll och kanske tom vinner man lite tid då man vet vad man har. Sen kanske lite miljö kommer in så man inte köper dubbelt utan använder det man har alternativt skänker till andra. Hur som har denna fd shoppingdam alldeles för mycket saker. :)
Frk M