Snuvigt

2 kommentarer
Jag blir inte av med min förkylning. Halsen är sämre och förkylningen likaså.
 
Hade hoppats på att kunna gå och provträna med min fot idag på itrim men det får vänta. Borde städa lite då min städning brann inne på grund av julafton. Då jag sällan är hemma eller i vart fall ledig då jag är hemma samt att jag är svårt astmatiker så undviker jag att städa själv normalt sätt. Det plockades bort i samband med parfymer, blommor etc men jag tror det får vänta. Men plocka lite måste jag allt göra.
 
Igår rensade jag ut lite för stora kläder i min klädkammare. Det är något jag borde fortsätta med. Funderar på att ge dem till min granne som också itrimar. Lite kläder på vägen så att säga men är osäker på att det ska uppfattas fel. En del av dem har dock lapparna kvar på sig så dem borde inte vara så farliga att ge. Hur skulle ni uppfatta det?
 
Itrimandet för egen del? Jag verkar ha intagit någon sorts vindiet... Varje dag har det blivit något glas. Maten däremot har fungerat ganska bra med tanke på att jag inte under julen kunnat göra annat än att vara hemma (och inte heller velat). Två mål lagade mat frukost + ett till. 2 mål med bars. Vikten är inom min ram för tillfället. Hoppas kunna flytta ramen nedåt när jag kommer igång med träning igen.
 
1 smultris:

skriven

Vindiet alltså, men jag kör ju sockerdiet just nu så vi får väl ta varandra i hand ;)

visst är det svårt det där med att ge bort för stora kläder, jag funderade också massor på det när jag hade tappat vikt. man vill ju verkligen inte vara taskig och utan ord säga; här får du mina gamla tjockiskläder du som är större än mig...

svårt läge...

men du kan ju föreslå henne att komma in och kika om det finns något hon vill ha av de kläder du inte längre använder så blir det kanske inte lika känsligt ;)

Svar: Ja när man kommer ut spår är det inte kul. Kollar vågen noga då jag nu gått ned mina 17 kg. Vill ju inte lägga på mig igen.-
Ja, jag får röja lite här hemma så kan jag bjuda över henne :) Att vara hemma själv och sjuk skapar alltid ett bombnedslag hos mig av någon konstig anledning!
Frk M

2 MariaG:

skriven

Jättesvårt...kan tas fel, det där med kläderna. Man får nog "linda in det lite"
-Oj jag har så mycket kläder i strl 40 jag skulle vilja ge bort, men till vem...?
Äh, jag vet inte, men jag vet att jag ibland känt mig dum när jag gett bort till väninnor, "du som är så tjock kan nog ha det här" haha, nä så har jag ju inte sagt, men känslan har varit så... eller som när jag gav bort en jättefin typ nyårsklänning (strl 42) till den ena väninnan som helt oförstående sa "men varför ska du inte ha den här fina själv" Ehhhh ja jag vill ju inte gå omkring i ett tält...jag har liksom 36 i storlek nu...."jaha, ja just det"....suck
Hoppas du snart blir bättre från din förkylning!
M

Svar: Ja svårt är det. Kanske ser hon det som praktiskt då hon nu själv itrimar. Får göra som smultris säger och bjuda över henne och då fråga försiktigt.
Frk M