itrim frukostar

3 kommentarer
Här listas några exempel på itrim frukostar. Kommer fler tips in så uppdateras sidan allt efter så fortsätt gärna lämna in tips.
 
Alt 1
Smoothie och knäckebröd
 
ca 1,5 dl kvarg
1 dl tinade hallon (alt annan frukt/bär)
1 dl havremjölk
 
1 skiva wasa sport
3% philadelphiost
rökt skinka.
 
 
Alt 2
Grötfrukost med banan
 
Fiberhavregrynsgröt
Skivad banan
Stevia strö
Kokosmjölk
 
 
Alt 3
Grötfrukost med bär
 
Havre- eller råggröt
Frysta bär (tinar fort av den varma gröten)
Stevia strö
Mjölk
 
 
Alt 4
Turkisk yoghurt med bär och mallas müsli
 
Turkisk yoghurt
Bär
Mallas müsli - recept hittar ni här!
 
1 Malla Sjöholm:

skriven

Imponerad att du klarar av Stevian, för mig är det en riktig söt-trigger.
Jag äter helst min müsli serverad med bär och med turkisk yoghurt till. Mättar lääänge.

Svar: Stevia kör jag inte utan det var inlämnade tips :) Jag kör smoothie på morgnarna men tänker jag kanske borde variera dem lite på sikt.

Jag måste fixa med din müsli någon dag. Kanske i kommande helg :)
Frk M

2 MariaG:

skriven

Det är jag som använder stevian Malla, mitt frukostförslag :-) jag har inga problem med sötsug av just stevian, däremot har jag annat som drar igång det ;-/
M

Svar: Kul att stevia fungerar för dig. Kanske ska prova. Vad triggar sötsuget tycker du?
Frk M

3 MariaG:

skriven

Tyvärr är mandariner en sån sak som triggar mig....och jag älskar mandariner (eller satsumas) om de är kärnfria, så räddningen här har varit att jag fått tag i såna med kärnor, då tappar jag sugen totalt, både på mandariner och annat :-)
Sen om jag tillåter mig att ta en godisbit (Stockholmsresan) då vill jag ha MER SÖTT!!
M
M

Svar: Ja sött är sött... vi måste lära oss att förhålla oss till det om man inte ska avstå helt.
Frk M