Dag 10 i försöket att bli mer strukturerad

2 kommentarer
Igår var det 10:e dagen i mina försök att bli mer strukturerad. Hjälpen det?
Jag tror det får svaret bli. Jag upplever att jag har mer kontroll. Jobbar jag mindre, nej inte direkt så tiden får utvisa.
 
Igår handlade uppgiften om framförhållning och hur och när man ska göra en genomgång av de verktyg man valt att använda. Uppgifterna var:
  • Bestäm veckodag för när genomgången passar bäst.
  • Boka in ett återkommande möte för när du tänkt göra genomgången.
  • Gör en checklista för de steg du ska gå igenom vid genomgången.
Jag gjorde följande:
  • Valde söndagar för att få en veckans överblick och sen en uppföljning på onsdagar.
  • Bokade in det återkommande mötena med mig själv
  • Skapade en plan för hur jag skulle utföra genomgångarna.
 
Nu var kapitlet organisera slut och ett nytt som heter fokusera tar vid. Jag släpper detta idag och imorgon och tar nya tag på torsdag då almanackan är full full full. Men stolt att 1/3 är klart och jag tror fortfarande på det :)
 
1 Cia:

skriven

smart att boka tid med sig själv!

Svar: Ja jag försöker bäst jag kan men så många vill sno den också :)
Frk M

2 Malla:

skriven

Du är grym som verkligen försöker få ordning på din vardag (och helger för den delen). Mycket imponerad av dig!
Jag har gått på otaliga ledarkurser som varat ett par dagar men det som gett mig mest är en personlig coach, det kanske vara ett tips? Det har gett mig något att jobba med på lång sikt och har verkligen hjälpt!

Svar: Varit inne på personlig coach men just nu fungerar det inte. Måste även finnas tid för den :) Men ja jag ska göra det när det väl fungerar.
Frk M