Dag 27 i försöket att bli mer strukturerad

Kommentera
Idag är 27:e dagen i mitt nya strukturerade liv :) Nåväl det är i alla fall bättre tycker jag om än inte perfekt.
 
Idag handlar det om att fånga in alla nya uppgifter som kommer per telefon, personliga möten, mail etc. Hur håller man ordning på dem tills de kommer på "Att göra" listan.
 
Uppgiften idag är:
  • fundera på vilka verktyg du använder
  • hur särskiljer du "Att göra" uppgifter bland noteringarna?
  • hur gör du för att de ska hamna i din att göra lista?
 
 
Jag gör följande:
  • jag använder både dator, block, telefon, kladdlappar och huvudet. Säkert finns fler alternativ.
  • är fruktasvärt dålig att särskilja "Att göra" uppgifter från övriga noteringar så måsta bättra detta. Tänker mig markering i kanten på framför allt block. Fetstil i noteringar som tas på datorn.
  • sitter jag framför datorn och pratar i telefon lägger jag in dem direkt. Kommer jag på något löpande lägger jag in dem via telefonen. Från möten blir det värre. Jag försöker avsluta varje dag med att föra in "Att göra" uppgifter från mail, noteringar etc så jag alltid håller mig i fas.