Dag 28 i försöket att bli mer strukturerad

Kommentera
Dag 28 handlar om att dokumentera inflöden på uppgifter och tittas på hur flödet ser ut tills de hamnat i "Att göra" listan.
 
Uppgiften var att:
  • Ladda hem en flödeskartläggningsmall
  • Fundera på i vilka situationer som du får inflöde på "Att göra" uppgifter. Tex, mailen, möten, i telefon etc
  • Dokumentera steg för steg hur gå får in det du lovat att göra i "Att göra" listan.
  • Leta efter glapp eller sånt du kan förenkla.
  • För varje brist, skapa en "Att göra" uppgift som innebär en åtgärd för bristen.
 
Jag gjorde:
  • Min egen mall istället för att ladda ned en
  • Dokumeterade de inflöden jag kunde komma på
  • Skrev ned flödena för att de skulle hamna i "Att göra" listan.
  • Insåg att jag har en himla bra struktur och har egenligen inget glapp! Hurra för smartphones som gör att jag kan skriva in saker direkt och de även hamnar i datorn.
  • Fick inte en endaste ny "Att göra" uppgift :)