En kväll ute

2 kommentarer
Igår var jag ute med min kusin som jag umgås med som vän. Vi reser mycket ihop och ska till NYC tillsammans vilket vi åker till varje år. Hade sett fram emot gårdagen då vi inte setts på länge och vi inte umgås lite tätt längre pga flytt, ändrade familjeförhållanden etc. ja livet har ändrats helt enkelt.
 
Men attans så fel det blev eller så var mina förväntningar fel helt enkelt. Vi är väldigt olika som personer men när någon går i spinn och rackar ned på andras val i livet på det sätt som hon gjorde så säger jag ifrån. Jag vet att hon kan låta hård och har åsikter men hon brukar ändå vara något sånär kontrollerad i det. Men inte igår. Det var inte jag själv som drabbades men jag är inte tyst när det gäller andra utan säger ifrån.
 
Igår spenderade jag dessutom 6 timmar med att lyssna på om ögonstenen dottern (vilket är självklart), hennes bonusbarn, den elaka mamman till bonusbarnen, den elaka styvmodern, hennes felfria man. Mig, ja hon kommenterade min viktnedgång på ett fint och positivt sätt sen pratade vi inget mer om mig. Jag tar inte heller ton då hon går i spinn så för försöker man glider man ändå över på hennes liv.
 
Jag hoppas vi kommer ha lika kul i NYC som vi brukar men med gårdagskvällens facit börjar jag fundera.
 
1 MariaG:

skriven

Nej fy vad trist, den typen av människor har jag väldigt svårt för....hoppas att inte NYC-resan blir så!!
M

Svar: Jag tror vi kommer ha det bra. Vi brukar ha det i alla fall. Kanske bara att vi var trötta båda två. Å andra sidan vet jag nu vilket skick hon är i eller hur man ska säga så jag behöver inte ens börja diskutera sådana här saker utan kan styra om samtalet innan det tar fart.
Frk M

2 Mia:

skriven

Trist. Man är ju rätt utsatt om det inte skulle fungera i NYC, får hoppas att ni kan hitta något annat att prata om än hemförhållanden. Ett tips är att bestämma att samtalsämnet minimalt skall handla om familjen. Hoppas ni får en trevlig resa. Hälsa NYC

Svar: Jag tror jag låter det vara. Vi känner ju varandra väl. Vi är i NYC varje år så det brukar nog bli bra. Jag får helt enkelt styra om samtalen då jag vet hur det är just nu.
Frk M