Lång dag

2 kommentarer
Lång dag väntar. Jobb, jobb, jobb och sen haldags konferens och sen representation. Galet när man mest av allt vill sätta check på saker och ting.
 
Check sätter jag i alla fall på ordentlig frukost idag med rågbröd, keso, tomat samt kaffe och vatten.
 
Ännu en natt som ja ghar sovit dåligt. Eller när jag väl sov så sov jag bra men lite för få timmar. Kunde inte slappna av alls igår och det kändes nästan som att kroppen vibrerade. Ska boka in massage å det snaraste har jag tänkt. Sånt hjälper mig mycket när jag är stressad.
 
Fördelen med att man inte kan sova är att man kan planera. Kanske inte så att det får en att gå ned i varv men jag får en del gjort i alla fall. Att räkna får stressar också. Jag bokade i vart fall upp lite träningstid i min kalender, gjorde en genomgång av att göra listan och översikten, började på första uppgiften under kapitlet fokusera i mitt försök att få bli ännu mer strukturerad etc.
 
 
 
1 Malla:

skriven

Men nu ringer varningsklockorna. Kan du inte sova?
Din arbetssituation är väldigt tuff och trots dina försök till att strukturera upp så händer saker som du inte kan påverka. Att vara på konferens och sedan köra representation är påfrestande och det vanliga jobbet är det ju ingen som sköter under tiden, den väntar så snällt tills man är på plats igen.
Har du dialog med din chef samtidigt som du kämpar med att få struktur? Kan ni inte ta fram en plan tillsammans?
Du är en riktig vardagshjälte!

Svar: Ja, det drar tid så in i baljan men det löser sig. Jag har en dialog med min chef som sitter i ännu värre sits än mig. Hon kämpar tappert kan jag lova men hon kan inte göra en plan för mig... det kan jag inte se.
Hjälte... hm eller dumsnut kanske. Men med personlighet och hur man fått värderingar och uppfostran så försöker man och kämpar man.
Frk M

2 Lena:

skriven

Håller med Malla... ding, ding ding! (Ska inte säga nåt men du verkar mer illa däran än jag).
Boka massage, ta hand om dig så gott som du orkar och var rädd om dig. Man har bara ett liv!!!

Stor kram <3

Svar: Ja, varje klocka ringer jag vet. Nu ska det fungera till 6 feb sen har jag 1 v ledigt. Sen är det 2 månader intensivt jobb igen om inte mer. Jag ska boka. Imorgon tar jag lite fotvård i alla fall.

Tack för kram. Lycka till imorgon!
Frk M