Slipsgossarna!

3 kommentarer
Jag skrattade nästa så jag kissade på mig då jag såg dem i TV igår. Såg ni slipsgossarna?
 
En gemensam politik och/eller valmanifest får de inte till men slipsar kan de minsann komma överens om. Dessutom av dålig kvalité och dålig färgning av det man kunde se i rutan.
 

Och nu blir det lite mer politik fast ändå inte...
...jag kritiserar inte de olika partiernas politik utan hur de nu agerar tillsammans eller otillsammans.
 
Jag är faktiskt så rädd för detta oansvariga handlande att jag redan bokat tid med banken för att se över min ekonomi. Lån måste läggas om, sparande säkras etc. Jag vill inte att det skenar och jag vill ha en bra ekonomi även då jag slutat arbetat om en si så där 25 år :/
 
En märklighet till finns i deras agerande. Egentligen vet inte V och MP om de ens kommer ingå i en regering och än mindre vilka ministerposter de kommer ha eller vem som kommer ha dem. Ingen tydlig signal finns. Än mer oroväckande, om de 3 kommer att samregera, ska de då sätta sig ned och planera samt komma överens? Vem ska sköta landet undertiden? För mig är det som att köra i diket.
 
Sverige är inget projekt!
 
 
 
 
 
1 Gubben:

skriven

Håller med dig om att de såg söta ut i sina röda slipsar. En V- regering kan inte betyda annat är
(V)emod :-))!

Svar: Jag förstår bara inte hur de tänker. På måndag ska de börja regera om de vinner. Då kan de inte börja planera. Att köra ad hoc känns sådär.
Frk M

2 Susanna Maria J:

skriven

Haha så roligt :P

Svar: Ja, eller kanske rent av sorgligt när man tänker efter. Men från och med nu heter knatte, fnatte och tjatte på bilden Slipsgossarna i min värld!
Frk M

3 Susanne:

skriven

Jag blev rädd när jag såg de där, bytte kanal och tänkte Puh tur att jag röstade rätt..... ;)

Svar: Jag har bara så svårt att förstå. Blir spännande ikväll med Reinfeldt och Löfven i debattduell.
Frk M