Akutbesök

En kommentar
Igår var det akutbesök hos m & p. Ytterligare en påminnelse har kommit på en räkning. Det går bra nu... ni anar inte hur mycket som inte går att sätta på autogiro.
 
Hur som så gjorde jag en matris över alla inkomna räkningar i år så kan vi hjälpare lättare se om någon fattas och om vi ska börja leta/efterfråga någon. 
 
Dessutom ville mamma lära sig internetbanken på nytt och passa på att kika in i sina finanser... det är inte rekommendabelt om man säger så. Efter mycket om och men så nöjde hon sig med att hon kikar då vi ändå är där och betalar räkningar.
 
Det är inte lätt när föräldrar blir äldre kan jag säga...
 
 
1 Susanne:

skriven

Min mamma är ganska frisk, men jag märker att hon inte riktigt hänger med. Det stora nu är att få henne byta lägenhet. Hon bor 3 trappor upp utan hiss. Det är inte det lättaste att få henne att flytta.

Svar: Den frågan har jag också brottats med tidigare. Ett hus på tre våningar. Etnre längst ned och sovrum högst upp... Vi diskuterade, bråkade och grät alla varianter förekom. De bor idag i världens finaste lägenhet med två stora balkonger. 12 + 20kvm och undrar varför de inte flyttade tidigare. Mamma var redan sjuk och är ju numera på växelboende. Pappa insjuknade (eller tillät sig att känna efter) samma månad de flyttade in så det var lite i grevens tid kan man säga. Lycka till med din mamma! Jag tror man måste prata väldigt mycket om det i etapper för att nå framgång.
Frk M