Pension och framförhållning

En kommentar
Hur tänker ni på framtiden? Funderar ni alls?
 
Jag vill ha en bra pension där jag kan leva  livet och inte behöva vända på kronorna. Drömmen är också att kunna gå i pension innan jag är skruttig och inte kan eller inte orkar vara aktiv. Ja, det är precis tvärtemot hur pensionerna i Sverige ser ut så det gäller att se om sitt hus. Sen vet man inte om hälsan är med en heller.
 
Då jag bara är 40 (hehe nu blev det bara) så vet man aldrig hur framtiden slår då landets ekonomi påverkar min. Men jag har en god ambition som jag försöker hålla samtidigt som jag försöker leva här och nu. Sparandet hamnar i fonder och investeringskonton mestadels nu då avdragsrätten ändrades.
 
Hur sparar ni?
 
 
 
1 Mia:

skriven

Fonder och ISK. :)

Svar: Det är väl där man kan spara om man vill ha någon förräntning om man nu inte är insatt i aktier... tänk om någon har ett guldknep :)
Frk M