Systembolaget - Systrar Unga (videoinlägg)

2 kommentarer
Lanagar du?
   
Hör du tjatet om att alla andra får?
Vi ska dela...
Bättre du ger mig än att jag köper av okänd...
 
Nej så är det faktiskt inte. Alkohol är inte så tillgängligt som man tror. 2/3 av ungdomarna skulle avstå om du och dem de känner skulle säga nej. Att langa gynnar ingen - allra minst ditt barn, dina syskon eller ungdomar i din närhet.
 
Riskerna med langning är stora. Jag hoppas du vågar stå stark och kan säga nej.
 
 Inlägget är sponsrat men nog så viktigt!
 
  
 
 
 Inlägget är sponsrat men nog så viktigt!
 
1 Sanna:

skriven

Verkligen viktigt !!!
Skulle aldrig köpa ut till ngn !! vare sig mina barn eller andra
Jag har tur att min son har valt "rätt" kompisar ingen av dom är ute och festar och dricker vi har kontakten med föräldrarna och som sonen sa han tillhör den "URTRÅKIGA" skaran i skolan
Men som sagt han kommer säkert prova, och då har jag sagt att han ska ringa oss hur illa det än är !! det är det viktiga att han vågar ringa i så fall !!
KRAM

Svar: Hellre prova senare än tidigare och gärna då åldern är inne.Men som du säger viktigt att de vågar ringa om det är så
Frk M

2 Susanne:

skriven

Jag skulle aldrig köpa ut åt någon.

Svar: Bra där! Inne på samma linje
Frk M